Labā prakse: elektroniskais pasts
Laika gaitā lietotāja e-pastā uzkrājas daudz sensitīvas informācijas. Labā prakse ir strikti nodalīt darba e-pastu no privātā, tas nozīmē, ka privāta rakstura informācijas apmaiņa darba e-pastā netiek veikta un otrādi. Te svarīgi arī atcerēties, ka darba devējs ir tiesīgs kontrolēt darbinieka e-pastu.
Ja tiek saņemts e-pasts un sūtītāja identitāte, saturs vai pielikumi rada šaubas, drošības nolūkos ieteicams sazināties ar sūtītāju pa citiem komunikācijas kanāliem (telefonu) vai vērsties pie organizācijas IT atbildīgās personas. Nekādā gadījumā neizturēties vieglprātīgi un uz aizdomīgām saitēm vai pielikumiem neklikšķināt.
Īsumā par svarīgāko:
- Darba e-pastu lietot tikai darba vajadzībām;
- Šaubu gadījumā vēlreiz pārbaudīt sūtītāju / lūgt palīdzību IT speciālistam;
- Neatvērt šaubīgas saites un pielikumus;
- Nepārsūtīt darba e-pastus uz privāto e-pasta kastīti;
- Kritiski izvērtēt jebkura e-pasta saturu.
Tests.
Labā prakse: elektroniskais pasts
Ko darīsi, ja esi saņēmis e-pastu ar aizdomīgu pielikumu?
- Sazināšos ar IT atbalstu
- Meklēšu risinājumu internetā
- Izdzēsīšu šo e-pastu
- Atvēršu un paskatīšos, kas tas īsti ir
Tu esi kafejnīcā un kolēģis piezvana, lai tu steidzami apskaties e-pastu. Ko darīsi?
- Pieslēgšos kafejnīcas Wifi tīklam un apskatīšos e-pastu
- Pieslēgšos kafejnīcas Wifi tīklam un, izmantojot darba VPN, apskatīšos e-pastu
- Apskatīšu e-pastu, izmantojot sava viedtālruņa mobilo internetu
- Pajautāšu kolēģim, vai to nevar izrunāt pa tālruni
Tava uzņēmuma vadītājs ir komandējumā ārzemēs. Tu saņem no viņa e-pastu, kurā norādīts kāda uzņēmuma konts uz kuru steidzami jāpārskaita nauda. Tu par šo darījumu iepriekš neko neesi dzirdējis. Kāda būtu pareiza rīcība?
- Nekavējoties pārskaitīt naudu
- Sazināties ar uzņēmuma vadītāju pa tālruni
- Nogaidīt
- Sazināties par šo gadījumu ar uzņēmuma IT speciālistu
Tests ir izpildīts, tu atbildēji pareizi uz no jautājumiem.
Pildīt testu vēlreiz